tisdag 14 april 2009

The sun is an old friend.


Jag tog cykeln! Idag kände jag "nej idag tar jag cykeln till skolan". Så det gjorde jag. Japp, jag tog cykeln. Tänker skriva det många gånger, att jag tog cykeln alltså. Det känns så himla sunt. Ja, sunt är precis vad det känns. Att jag tog cykeln till skolan.
Ber om ursäkt för det föregående stycket. Hur som hur, så tog jag cykeln till skolan, genom Slottsskogen. Det var helt fantastiskt skönt ute. Solen sken i morse, massa folk var ute på morgonen. Sen kom jag till Linnésalen. Hade en jätte intressant föreläsning om förvaltning, politik och svårigheter inom politiken. Jätte roligt. Carmen, du hade rätt, den där Lars höjer rösten HUR MYCKET SOM HELST när han tycker att folk lyssnar dåligt. Problemet var bara att jag lyssnade as noga så när han höjde rösten dog jag nästan. Hoppade i stolen, haha. Galen man.
Sen fick jag tillbaka min första hemtenta. Det var ett klart Godkänt. Härligt. Skulle ljuga om jag inte blev lite, lite besviken över att inte få VG. Fast, jag är nöjd. Inte jätte nöjd, bara nöjd.
Efteråt tog jag min cykel, åkte till Hemköp på Stigbergstorget. Där handlade jag lite som jag tillagade när jag kom hem. En liten favorit skulle man kunna säga, när jag är sugen på något gotte. Receptet? Jo, visst kan du få det. 

Gotte-tortilla
  • Tortillabröd (de små)
  • Champinjoner
  • Rödlök
  • Riven ost (helst texmex)
  • Avocado
Först steker du champinjonerna i stekpanna (med lite olja bara). Sen lägger du undan dem. Tar bröden, lägger på samtliga tillbehör, viken bröden på mitten och lägger i den i stekpanna tills dem är brynta på båda sidor och osten har smält lite. Perfekt! Fantastiskt! Magnifikt!

Eftersom jag är så himla dålig på att laga mat kan ni ju förstå mitt så fantastiskt simpla recept. Jag måste dock tillägga att just mina gotte-tortilla må vara simpla, men dem smakar gudomligt. Man ska inte döma hunden efter håren som man brukar säga. 

Ett litet musiktips just idag (kanske främst för er med Spotify):

Hanna från Arlöv - Lisa Miskovsky och Christian Kjellvander

Då tackar jag för mig. Hej!


5 kommentarer:

  1. Hahahah det fanns inte så mycket annat att fota i detta "vackra" högsbo..

    SvaraRadera
  2. hahaha... Helt okej! jag är glad så länge du bloggar! ;) kan inte låta bli att fundera över de slående likheterna oss emellan. hade jag trott på själsfränder hade jag nog nästan trott att du var min.. ;)

    SvaraRadera
  3. förresten. brukar vi inte ha creme fraicsh i stekpannan med dom små champisarna?
    jag är oerhört stolt över din sundhet. Alltså att du tog cykeln till skolan. Oerhört sunt. Bra jobbat Nina! Att cykla till skolan!

    SvaraRadera
  4. Hahaha, du är bara så underbar Nina :) Cykeln x 25 ggr, hemtentan, läraren med rösten och ett litet smarrigt recept till detta. Vad kan det bli, annat än 5 toasters av 9. Grattis till tentan och ditt sunda cykelliv :)
    PS. Det är verkligen full rulle på din blogg ;)

    SvaraRadera
  5. Åh, nu blev jag ju galet sugen på en sån där tortilla! Jag håller på dig och din cykel ;) Ses imon Nina! Puss och god natt

    SvaraRadera