söndag 5 juli 2009

Dancing in the moonlight.


Igår var en sjukt skön kväll. Hela dagen var bra faktiskt. Den började med att Carmen, Setareh och jag åkte ut till Saltholmen. Under förmiddagen blev vi bara fler och fler. Vi fick tillökning av Johan, Jonathan, Andreas, Carita, Jonas, Eduardo, Shahin och Joel. Mycket trevligt.
Det är helt galet vad skönt det är i vattnet! Saltholmen kan vara min favorit plats. En av dem iaf, en av de absolut bästa!
Sen var det bara hem och käka, gör sig i ordning och sen dra till en studentlägenhet vid Chalmers. Man kan säga att det var en "YouTube-förfest". Ja ni vet, när alla sitter runt en dator och kollar på klipp som någon hittat, garvar och så ska nästa man visa sitt favorit klipp. Haha. Det var en udda tillställning. Fast trevligt. Dessutom var det chilinötter-kastning på gång. Jag satte kanten på Viktors glas, det var lite otur. Sen drog vi till Röda Sten. Det var både strandparty och Skoldisco, vi körde både och. Mycket trevligt, mycket trevligt. 
Jag råkade gå rätt in i en bänk med mitt knä, inte okej. Det gjorde svin ont faktiskt! Sånt man får ta på fyllan. Det har blivit lite mycket fylleskador på senaste tiden bara. Förstår inte varför..
En annan sak som hände igår som gjorde mig v
äldigt upprörd; kassabruden satte min stämpel I HANDEN! Vem gör så? Okej att jag hade armband, men ändå. Och det känns som en värdslig sak idag, men igår då var det en upprörande sak. I typ 2 sekunder. Haha.. Livet är ljuvligt på fyllan!

Idag fick jag ett ryck, ringde till Carmen och Setareh och frågade om vi kunde åka till IKEA. Min glädje var mycket stor när dem ville! Så vi åkte, till Kållered. Shoppade i vår gemensamma kundvagn. Strosade runt, hade det allmänt trevligt. Jag köpte typ en jätte rolig termos som är orange och ser ut som om den är från 60-talet. Iskall!
 Blev lite annat gött också. Vi betalade i en sådan där självhjälpskassa. Vi fick varsin position kan man säg
a. Setareh gav mig varorna, som jag skannade in och sen gav jag dem till Carmen som packade. Vi var grymma. Efter det blev det varsin panpizza (så jävla goda!) och lite äcklig äppledricka. Mycket bra dag. Tack för det tjejer!

I morgon är det jobbet som gäller igen. Att dessa helger ska gå så förbannat fort. Blir eventuellt ingen cykel till jobbet, jag gillar inte att cykla när det regnar. Åtminstone inte när jag åker till jobbet, hem är väl okej. Det återstår att se hur vädret blir med andra ord. Om ni bara visste hur mycket jag uppskattar att cykla. Vilken frihet! Det är väldigt härligt faktiskt. Jag har min lilla väg till och från jobbet, det är gött! 

Nu ska jag snart sova. Får se hur det går bara. Råkade sova typ 2 timmar tidigare på kvällen. Ni vet när man är så trött att man verkligen inte kan hålla ögonen öppna. Sen vaknar man efter ett tag, försöker piggna till men det går bara inte. Så somnar man om igen. Två timmar senare vaknar jag, torr i munnen och känner mig som ett lik. Ni kanske känner igen er. Så nu är det bara lycka till med sömnen i mitt nya sommartäcke från IKEA. 


1 kommentar: