onsdag 25 mars 2009

Friday fun on tuesday.


   Igår lämnade jag in min första hemtenta på Socionomprogrammet. Kändes gôtt (som vi i Göteborg säger)! Sen på kvällen var det tentaöl som gällde. Vi började på Kings Head, gick strax efter det över till L'Assassino och senare till Publik. Sådär vid elva (när vi hade suttit och druckit öl i typ 6 timmar) kommer vi på att vi ska ha efterfest i Sannas studentrum på 18 kvadratmeter. Fantastiskt bra idé visade det sig! Så det var 8 från klassen och så mötte Viktor, Nils och Jacob upp oss. Med andra ord 11 personer i ett studentrum, som bäddat för mys! Väldigt trevligt faktiskt. Vid halv två tog Viktor och jag en taxi hem till honom. Mini Taxi, 100 spänn! Fynd kallar vi det i Majorna. "Som hittat" kanske vissa i Götet hade sagt. 
   Det jag vill komma till är att det var en bra kväll med några väldigt fina klasskamrater. Anna, Sanna och Therese är hur bra som helst!
   Idag har jag haft min presentation av den nya kursen vars namn är Samhällsstruktur och Välfärd. Det kan gå precis hur som helst. Efter det mötte jag upp Carmen, Karina och Setareh. Vi shoppade lite, njöt av de efterlängtade pengarna kan man säga. Jag köpte mig en väldigt fin klänning som jag kollat på ett tag. Blev dock väldigt ledsen när en annan klänning som jag varit sugen på var slut. "Stackars liten" borde ni tycka då! Och ja, det är faktiskt lite synd om mig. Efteråt åkte jag, Carmen och Karina hem till familjen Jiménez. Åt tacos, kollade på Grey's och hade det allmänt gôtt! Fin kväll med fina vänner.
   Till i morgon ska jag ha läst ut en bok om ekonomi på ca 200 sidor. Ingen har gjort det, ingen av lärarna räknar med att vi har gjort det, men vi ska ha gjort det. Fundera på det ni en stund!
   I morgon ska Viktor och jag ut och äta och sen gå på Kenny Begins. Av någon anledning kollade han på Kenny Starfighter när han var liten och därför vill han se den. Fråga mig inte, jag har INGEN aning om vad den handlar om, men den är troligen fantastiskt bra. 

God natt.

1 kommentar:

  1. Åh nina, du ja blir så glad av och läsa det du skriver haha. Fynd!!!!!

    SvaraRadera