tisdag 17 mars 2009

Döden har kommit.


   Det är jätte fint med en hemtenta. Det är intressant, man får fördjupa sig i vissa delar och för första gången på utbildningen hittills så känner jag mig faktiskt pressad. Fint. Men, det går verkligen as dåligt. Mindre fint. Jag läser, gör anteckningar, skriver lite. Funderar. Vart är mitt flow? När kommer det egentligen? Jag har väntat i 2 dagar nu. Det går fortfarande lika segt. Så nu har jag bestämt mig för att i morgon får jag sätta mig någonstans och skriva. Kanske Handels, kanske någon mindre sal på KTB. Ärligt talat, jag bryr mig inte bara jag får något gjort! 
   Annars har jag faktiskt varit duktig idag. Jag har börjat mitt nya liv skulle man kunna säga. Det nya livet heter Cykel och det går ut på att jag cyklar. Kanske inte låter så himla avancerat, men det är big stuff när man inte ens kan ta sig upp för en backa som har 3 graders lutning. Katastrof. Fast jag tar mig till och från skolan. Via Järntorget eller Slottsskogen. Det gick faktiskt jätte bra. Roligt. En fantastisk dag att cykla på i alla fall. 
   Dags att fortsätta med hemtentan i Socialt arbete som ämne och profession. Sänder en tanke till Carmen som också kämpar med sin hemtenta. Tisdag den 24:e är det över!


4 kommentarer:

  1. Kämpa på stumpan! Detta fixar du som en riktig majorna kille. (observera: rutiga byxor!)

    SvaraRadera
  2. haha... Sött och sött ;)
    Jag ska sätta mig nu.. har ätit en redig Majorna-frukost och duschat. Så nu ska jag ta tag i hemtentan!
    Lycka till Nino så hörs vi o ses sen!! Pussar!

    SvaraRadera
  3. det kommer gå fin fint det där i bland är man seg itarten bara

    SvaraRadera
  4. Alla Majorna-invånare hittar alltid sitt flow!
    Det är bara att trampa på (på cykelpedalerna alltså) och vips...så kommer flowet när du minst anar det :)

    SvaraRadera