onsdag 18 mars 2009

Oh what a glorious day.


   Helt otroligt, idag kom våren! Härliga, härliga våren. Frös inte ens om mina små händer när jag gick ute utan vantar, fantastiskt. Första dagen som man kunde sitta ute dessutom. Åt lunch utomhus med Viktor. Vi köpte nudlar med kyckling och så satt vi på en mur på kungstorget. Jätte härligt. Fats Viktor frös förstås. Så går det när man har för lite underhudsfett, då fryser man. Hans plan från början var att äta en chokladkaka om dagen, men han insåg ganska snabbt att det inte var underhudsfett som skulle bildas utan bara en massa annat dåligt... 
   Satt på KTB och skrev förut. Det gick jätte bra, hade värsta flow. Frågan handlade om etik i bemötande och makt i relationer. Väldigt intressant faktiskt. Det där med makt är en knepig sak alltså. Inte bara i socialt arbete, utan i alla situationer och framförallt relationer. I familj, med vänner, i kärleksförhållanden; makt finns i alla relationer. Det är inte alltid så lätt som det låter att komma ur det maktförhållandet som finns. 
   Nej, nu lät jag alldeles för löjlig kände jag. Dags att sätta sig med en avhandling om äldreomsorg. Det blir fantastiskt! Hahaha...


   Just det, missa INTE Grey's Anatomy ikväll. Världens bästa serie typ. Själv ska jag se den hemma hos Carmen. Same procedure as every week. 

1 kommentar:

  1. fint att jag inte är något annat än en "prcedure"... Det blev genast tydligt vem som har makten i nvår realtion i alla fall... haha

    SvaraRadera