torsdag 19 mars 2009

Kärleken.


   Här sitter jag på KTB och ska läsa en avhandling om äldreomsorg, men allt jag kan tänka på är kärleken och hur komplex den är. Kanske inte är något som jag ska gå in på just nu precis. Kan bara konstatera att så är det och min förvirring blir bara större ju längre tiden går. Känns som om jag var så himla säker på vad kärlek var och hur den skulle vara när jag var typ 15. Ju äldre jag blir desto mindre förstår jag. En sak har jag i alla fall lärt mig efter erfarenhet, och det är att kärleken övervinner inte allt. Ibland spelar det ingen roll att två människor älskar varandra över allt annat, för livet rymmer så mycket mer än bara kärlek. Det kanske är därför som rädslan för att älska bara blir större. 
Stronger than Jesus
Who told you love is the Alfa and Omega?  
And that your heart will lead you to the only one? 
 It’s a curse, it’s the hammer that will break you,
  It’s a poison hidden in a bon bon  
 Don’t you know love is stronger than Jesus? 
 Don’t you know love can kill anyone?  
Bring it on; wars and diseases  
You know that love can do you like a shotgun

2 kommentarer:

  1. Ja detta med kärlek, det är en svår grej.
    Jag fattar bara mindre och mindre för vartenda decennium som går :)

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig. kärleken räcker inte. tusen andra grejer ska till.

    gud jäkla tentor! tänk om vi bara kunde vart ute hela dan istället?

    SvaraRadera