tisdag 10 mars 2009

Minnen av aprilhimlen

(Öppna era trötta ögon och släpp ut det!)

Det här har växt i mig 
åh, så länge nu 
regnmoln brukade jaga mig
och nu jagar jag morgonen längs avenyer

Du var full och jag var full
i aprilsolen 
du är den sortens flicka jag gillar 
för du är tom och jag är tom

Och du sa: 
egentligen är du inte kär i mig 
och egentligen är det okej med mig 
för jag blir aldrig kär i nån 
sånt där är slöseri med tid… 
men då slösar vi bort våra liv 
(och jag tänker alltid på dig i april)

Ge mig en kyss innan du går 
att bygga en dröm på 
en kyss innan du går 
en kyss att bygga en dröm på

Egentligen älskar du inte mig 
och egentligen är det okej med mig 
för jag älskar ingen alls 
sånt där är slöseri med tid

Och jag var ingen 
du var aprilhimlen 
som jag minns den… 
och som jag minns dig…

vad jag hoppas att du, kan se mig nu 
vad jag hoppas att du, hör mig nu…

(Håkan Hellström)


2 kommentarer:

  1. Du har inte sagt att du har börjat blogga igen! Haha.. Måste länka då! Puss

    SvaraRadera
  2. Haha lätt, det blir vi och dom i rutiga kjolar utan nånting under. som en riiiktig majorna kille hade!!

    SvaraRadera